Bilişim

bilisim_ana_sayfa

internet_reklamYurt içi ve yurt dışından firmanıza ürün odaklı ziyaretçileri çekerek firmanızın adeta e-pazarlama departmanı gibi çalışır.

Sizin adınıza şirketinizin ulaşamadığı müşteri profiline ulaşır ve size yönlendirir. Google reklamları karınızı arttırır, maliyetlerinizi düşürür ve şirketinizi büyütür.

Google reklamları tüm Türkiye’ye ulaşmanın en ekonomik yoludur. Google reklamları web sayfanızı etkin bir pazarlama aracına dönüştürür.

GoogleTM – GOOGLE is a registered trademark of Google Inc.

Web Tasarım AnkaraWeb Sayfası Nedir?

Web sayfası internet ortamında firmanızı ve ürünlerinizi istediğiniz şekilde zamandan bağımsız bir mekanda müşterilerinize bilgi ulaştırabileceğiniz en ekonomik çözüm yoludur.

Web tasarımı neden yapılır?

www> Firmanıza dünyanın herhangi bir yerinden 24 saat boyunca ulaşılabilme imkanı sağlar.

www> Ürünlerinizin pazar ve pazarlama gücünü arttırır.

www> Firmanızla ilgili bilgilere hızlı, kolay ve en ekonomik yoldan ulaştırır.

www> Ürünlerinizle veya hizmetlerinizle ilgilenen müşterilerinizin maliyetlerini azaltır.

Web grafik tasarımı, grafik tasarım alanı ile yakın ilişkili bir konu olarak ele alınabilir ama kendi içerisinde ayrı bir dal olarak çok geniş bir alanı işgal etmektedir. Klasik anlamda kara kalemle başlayan tasarım alanından farklı olarak web tasarımcısının bilgisayar ve web dünyası hakkında geniş bir bilgi dağarcığına sahip olmasını da gerektirir. Bu yanı ile klasik sanat anlayışından ayrılarak teknolojik bir hızlı tüketim yardımcısı haline gelmektedir. Henüz standartlaşmamış olmakla birlikte kendi kurallarını içinde barındırır.

Web teknolojileri günümüzde reklamcılık habercilik ve e-ticaret gibi alanlara daha iyi hizmet edebilmeye başladıkça web tasarım kurallarını da etkilemektedir. Bu nedenle Web Tasarımcısı; bir insanın web sayfalarında ne kadar süre kaldığı, gözlerini sayfayı takip ederken nasıl hareket ettirdiği gibi bir tüketicinin psikolojik davranışları konularında da eğitmek zorundadır. Diğer bir ana konu da grafik çalışmalarının kağıt, kalem ve boyalarla değil yine bilgisayar ortamındaki yazılımlarla yapılması gerekliliğidir.

Web standartları

Web standartları, değişik web cihazlarının, web içinde sunulan bilgileri ayni şekilde kullanıcıya göstermesine yardim eden bir takım teknolojileri toplamına verilen isim. Web standartları sayesinde, sunulan bilgi, herkes tarafından erişebilir hale geliyor.

Web dünyasının ana dilleri HTML (Hypertext Markup Language) ve CSS (Cascading StyleSheets). Bu standartlar web tasarımcılarına bir sayfanın nasıl kodlanması gerektiğini göstermenin yani sıra İnternet tarayıcılarına bir sayfanın kullanıcıya nasıl görünmesi gerektiğini söyleyen bir takım kuralları içinde barındırıyor.

World Wide Web Consortium (W3C), Web ile ilgili tüm alanlarda araştırmaları yöneten ve standartları geliştiren ticari kurumlar ve eğitim kurumlarının konsorsiyumudur.

Ana kurallar

Erişebilirlik

Web standartları, kullanıcıların sayfanızı açabilmesini, içerisinde dolaşabilmesini, sunmak istediklerinizi alabilmesini sağlayacaktır.

Ulaşılabilirlik

Eğer sunum ve bilgiyi, yeni geliştirilen CSS kuralları ile ayırırsanız, sunulan bilgi, herkese ve her cihaza ulaşabilecektir. Kullanıcı, yepyeni bir bilgisayar ya da cep telefonu tarayıcısı ayni bilgiye sorunsuz bir şekilde ulaşabilecektir.

Hızlı yüklenme

CSS ile yapılan bir sayfa ile tablo ile yapılmış bir sayfa arasındaki boyut farkı yüzde 25 ile 50 arasında değişmektedir. Hızlı olduğunu düşündüğünüz bir web ana sayfasını bilgisayarınıza keydedin ve boyutuna bakarsanız daha iyi anlayacaksınız. Eğer Jakob Nielsen’e inanan birisi iseniz, Jakob’un yaptığı bir araştırmaya göre kullanıcı bir sayfanın yüklenmesini 20 saniyeden daha fazla beklemiyor.

Düşük bant genişliği kullanımı

Sayfalarınızı barındıran şirket, kullandığınız band genişliğine orantılı olarak aylık para alır. Eğer web standartları ile hazırlamış olduğunuz sayfaların boyutu küçük ise, web sitenizde daha düşük bir band genişliği kullanacak ve bu size ya da müşterinize para tasarrufu sağlayacaktır.

Arama motorlarında sıralama

Arama motorlarının mantığını bilmeniz gerekir. Örneğin google süper olduğunu düşündüğünüz flash sitenizin içerisinde sadece text tabanlı arama yaparak indekslemeye çalışacaktır. Flash tasarım içerisinde text okunamadığından sayfalarınız google tarafından dikkate alınmayacaktır. Fakat flash kullanılan bir web tasarımın html kodunun içindeki meta tag ve keywordslerini girerseniz sadece bunlar göz önünde bulundurulacaktır. Küçük bir ip ucu olarak ; illa flah intro kullanmanız gerekiyor ise meta tag ve keywordslerinizi yazdıktan sonra flash dışından main page e bir giriş linki verin bu arama motorlarının spiderlarının sitenizin içine girmesine imkan sağlayacaktır.

Bakım kolaylığı

Bilgi ve sunumun ayrılması sayesinde eğer site içinde, sitenin tümünü etkileyecek bir değişlik yapılması gerektiğinde, CSS dosyası üzerinde değişiklik yapılması, tüm siteyi etkileyecektir. Bu şekilde her bir sayfayı tek tek düzenleyeceğinize tek bir değişiklikle sorunun üstesinden gelebileceksiniz.

Hukuksal sorumluluk

Birçok ülkede engelli İnternet kullanıcıları için kanunlar çıkartılmış durumdadır. Uyacağınız kurallar hukuksal sorunlarla karşılaşmanızı da engeller.

Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Web_tasarım

Sosyal MedyaTanım

Web 2.0′ın kullanıcı hizmetine sunulmasıyla birlikte, tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir.

Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı), paylaşımın, tartışmanın esas olduğu bir insanî iletişim şeklidir. Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve iletişimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır, sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya resmi olmayan eğitim yollarından da bir tanesidir.

Teknoloji, telekomünikasyon, sosyal iletişimin kelimeler, görseller, ses dosyaları yolu ile sağlandığı bir yapıya sahiptir. İnsanlar hikâyelerini ve tecrübelerini bu bağlamda paylaştığı bir çerçeveye de sahiptir.

Sosyal medya aynı zamanda “Kullanıcıların Ürettiği İçerik” ve “Müşterilerin Ürettiği Medya” kavramlarını da ortaya çıkarmış, bu yapısıyla da ticari plandaki anlamını kazanmıştır.

Ama Andreas Kaplan ve Michael Haenlein’in 2010’daki tespitine göre Sosyal Medya; “Web 2.0 üzerinde ideolojik ve teknolojik içeriklerin, yapılanmaların kullanıcı merkezli bir şekilde üretilmesine ve geliştirilmesine izin veren internet tabanlı uygulamaların bütününe”[1] denilmekte.

Geleneksel Medyadan Farkları

Sosyal medya gazete, televizyon ve film gibi geleneksel medyadan farklıklar gösterirler. Genellikle geleneksel medya enformasyonun yayınlanması için belirli kaynaklara ihtiyaç duyarken, bilgiyi yayınlamak veya erişmek için sosyal medya göreceli olarak masrafsızdır ve erişim araçları herkese açıktır (bireyler bile kullanabilir). Bir matbaa yatırımı veya TV yayını yapmak için zorunlu olan lisansa ihtiyaç duyulmaz.

Geleneksel medya genellikle “endüstriyel”, “broadcast” veya “mass” medya olarak tanımlanır.

Sosyal medya’nın ve geleneksel medyanın ortak taşıdığı bir karakteristik özellik, küçük veya büyük kitlelere ulaşabilmeleridir; örneğin, hem bir blog yazısı hem de bir televizyon programı sıfır kişiye de ulaşabilir milyonlarca kişiye de ulaşabilir. Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki farkları tanımlamaya yardımcı olacak özellikler kullanılan yönteme göre farklılıklar gösterebilir. Bu özelliklerden bazılarını şöyle sıralayabiliriz:

Erişim – Hem geleneksel medya hem de sosyal medya teknolojileri herkesin genel bir kitleye erişebilmesine olanak tanır.
Erişilebilirlik – Geleneksel medya için üretim yapmak genellikle özel şirketlerin ve hükümetlerin sahipliğindedir; sosyal medya araçları genel olarak herkes tarafından az veya hiç maliyetle kullanılabilir.
Kullanılırlık – Geleneksel medya üretimi çoğunlukla uzmanlaşılmış yetenekler ve eğitim gerektirmektedir. Çoğu sosyal medya için bu geçerli değildir veya bazı durumlarda yetekler tamamen değişmiş ve yenidir, yani herkes üretimde bulunabilir.
Yenilik – Geleneksel medya iletişimlerinde meydana gelen zaman farkı (günler, haftalar, hatta aylar) anında etki ve tepkisi olan sosyal medya ile kıyaslandığında uzun olabilmektedir (Tepkilerin zaman aralığına katılımcılar karar verir). Geleneksel medya da sosyal medya uygulamalarına adapte olmaktadır, dolayısıyla yakın zamanda bu farklılık ortadan kalkacaktır.
Kalıcılık – Geleneksel medya yaratıldıktan sonra değiştirilemez (bir dergi makalesi basıldıktan ve dağıtıldıktan sonra aynı makale üzerinde değişiklik yapılamaz), oysa sosyal medya yorumlar veya yeniden düzenlemeyle anında değiştirilebilir.

Sosyal Medya’nın Topluma Etkileri

Sosyal medyadan sonra insan hayatında birçok şey değişmeye başladı. Sosyal medyada varolan içerik kullanıcı tarafından oluşturulduğundan yaratıcılık önem kazanmaya başladı ve katılım çağı doğdu. Medya’nın içeriğini üreten ve medyayı izleyen arasındaki katı ayrım ortadan kalktı.[2] Bu oluşuma bağlı olarak değişim hızı attı. İnsanlar için inovatif olmak ve yeniliklerde başı çekmek önem kazandı. Gerçekler değil fikirler önem kazandı, objektif olmak değil içten olmak önemli hale geldi.

Ebeveynlerle çocukları arasındaki iletişim yönü değişti. Ebeveynler şimdiki teknolojik şartlara yakın şartlarda doğan çocuklarının öğrenme hızlarına yetişemedikleri için bazı şeyleri çocuklarından öğrenmeye istekli hale geldiler. Bu öğrenme sonucunda sosyal medyaya daha yatkın hale gelen ebeveynler, çocuklarıyla sanal ortamı paylaşmaya başladılar ve çocuklarının arkadaş çevrelerini de bu yolla daha yakından tanıma olanağına kavuştular.

Sosyal medyanın gelişmesiyle, eğitim alanında yenilikler yapılması zorunlu hale geldi. Web 2.0′a doğan çocukları eğitebilmek için yeni yöntemler oluşturulması ve bu yöntemlerin yeni şeyler öğretmesi gereksinimi doğdu. Sosyal medya ile okullar duvarlar arasında kalmaktan kurtuldu.[3] Eğitimde Web 2.0 ile geliştirilen yeni teknikler kullanılmaya başlandı.[4]

Sosyal medya kullanımında içerik ekleyen her birey eşit olduğundan demokrasi fikrinin insanların kafasına yerleşebilmesi için uygun ortam sağlanmaktadır. Bu sayede sosyal medya platformlarının kullanıcıları özgürce fikirlerini aktarabilme imkanı bulmaktadır. Bu durum, kişilerin internette öne sürdükleri düşüncelere, paylaşımlara, tanıdıkları olsun olmasın, diğer kişilerin yaptıkları yorumlar ve geribildirimlerle bir sosyal etkileşim ortamı ve giderek sanal cemiyetler oluşturmaktadır. Batı dünyasının sürekli olarak teknolojik gelişmeleri demokrasiyi yaygınlaştırıcı araçlar olarak pazarlaması, baskıcı rejimlerin internet üzerindeki faaliyetlerini sadece internet sitelerini kapatmak veya internet sitelerine erişimi yasaklamaktan çıkarıp, sosyal paylaşım sitelerini protestocuları takip etmekten tutun, kendi propaganda sitelerini kurmaya kadar genişleyen bir yelpazede pozisyon almaya yöneltebilmektedir.[5]

Kullanıcının yarattığı içerik, sosyal medyada yayınlanan her içeriğin eninde sonunda halka mal olması ve çıkar grupları tarafından kullanılabilir hale gelmesi sosyal medyanın tartışmalı konularından biri hale gelmektedir. Bunun farkında olmayan insanlar özel hayatlarını sosyal medyada yayınlamaya devam ettikçe “özel hayatın röntgenlenmesinin” sıradan ve kabul edilebilir bir hal alması ve iletişimin bu yeni halinin “kimliksiz kişilikler”i oluşturmakta olduğu sosyal medya kullanımına yönelik en büyük eleştirilerden bazılarıdır.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya